Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Stifler7
    Classic
    • 2014
    • 1

    Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

    kabanos, A może bałwanka ulepimy :?:
  • Shelby68
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

    Witam
    Jakiś czas temu wymieniałem przepływomierz i jak się okazało (przez mój brak koordynacji ruchowej i zaawansowaną ślepotę) wpadła mi podkładka do rury prowadzącej do turbo. Nie zauważyłem tego kompletnie dopiero później wszystko wyszło na jaw. Oczywiście turbo poszło do regeneracji. Przy odbiorze turbo wdałem się w rozmowę z sprzedawcą i powiedział mi, że możliwym jest aby resztki łopatek i podkładki trafiły do silnika i w najgorszym przypadku doprowadziły do zarysowania cylindrów. Z tego co wiem to większość paprochów a jak nie wszystkie powinny zatrzymać się w chłodnicy lub w misce olejowej ewentualnie na sitku popy olejowej.
    Z racji tego że moja wiedza może być nie kompletna chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie resztki turbo mogą trafić do komory spalania i ją zarysować?
    Ewentualnie czy mógłby by dostać się jeszcze w jakieś niepożądane miejsce i czy da się to sprawdzić bez rozbierania silnika?
    Dodam że silnik to seryjny 1.9 TDI ASV 110KM

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Wydaje mi się ze Pan z którym rozmawiałes powinien zapoznac się z budową silnika spalinowego, turbodoładowanego.

      Te kawałki co wpadły są wbite w tej chwili w komore spalania czyli mowiac wprost w glowice.
      Tak zgadzam się ze mogly doprowadzic do porysowania cylindrow, ale jak mialyby się dostac do miski olejowej to nie wiem.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • lukas_jg
        Rider
        • 2012
        • 600
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Mogły ale nie musiały, jak dla mnie to dolot do czyszczenia i modlitwa aby drobiny zatrzymały się w IC... gdy podkładka wpadła w turbo to automatycznie straciło ciąg i może nie przedmuchało całości do komory spalania.



        Rura od Turbo -> IC -> rura dolotowa od IC -> EGR -> kolektor ssący
        całość wyżej do czyszczenia!

        Najlepiej by było gdybyś miał możliwość sprawdzić w jakim stanie była łopatka po uszkodzeniu i miałbyś pogląd co mogło z niej odpaść...
        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

        Komentarz

        Pracuję...